anniekenmarit.reismee.nl

Look at the shiny shiny!

De eerste dagen bevallen goed. Het is wennen aan de taal en de Russen zijn niet al te best in Engels dus dat is lastig, maar tot nu toe komen we waar we moeten/willen zijn.

Woensdag 31 juli:

Eergister uiteindelijk rond half negen, lokale tijd, aangekomen in Moskou. Alles ging heel soepel, tot we de 'expresstrein' naar t centrum van moskou moesten vinden. We hebben eerst het halve vliegveld van buiten gezien en daarna weer van binnen, voor we hem hadden gevonden. In de trein ontmoette we een Russisch meisje dat heel goed engels sprak. We waren woorden aan het bedenken die op het kaartje stonden en dat vond ze grappig en helpte ons. Ze hielp ons naar de juiste metro (ze moest daar zelf ook in). Ze kende Moskou niet, maar t hielp dat zij in het Russisch aan mensen iet kon vragen (ze verstaan hier amper engels). Bij het juiste metrostation dachten we dat we het wel konden vinden, niet dus. Verdwaald, aan vijf verschillende mensen gevonden, uiteindelijk werden we wel de juiste richting op gestuurd. Naar is dat hier vaak de straatnaambordjes ontbreken en we daar op moesten lopen... Maar we hebben het gevonden. Het is een leuk hostel met goede bedden.

Donderdag 1 augustus:

Gister niet te vroeg opgestaan (9 uur) en meteen richting Kremlin gegaan. Daar bleek dat dicht... :( nieuw plan. Eerst een rondje er om heen was t plan. Het is om het Kremlin een mooi park en Marit sprak een paar Chinezen aan die ons op de foto hebben gezet (dat wilden we). En daarna met de hele familie :) Lol! Iets verderop kwamen we een rij tegen. Dus zijn we er ingaan staan en hebben we aan de voorgangers gevraagd waar voor die was. Het bleek de rij voor het Lenin Monument te zijn, waar we graag heen wilde. Dus nu hebben we ook de opgebaarde Lenin gezien, een vreemde ervaring. We waren daardoor ook meteen op het Rode Plein. Daarover heen gelopen, de kathadraal van Basil ingeweest. Geluncht in een groot winkel centrum (heel mooi). De reisgids raadde daar een tentje aan, maar daar stond een rij toeristen voor, dus we zijn in een ander tentje geweest waar alleen Russen zaten :)

In de middag hebben we een ticket gekocht voor de hop-on bus. Dat bleek een goede beslissing. We hadden meteen een beter beeld van het centum en wat waar was. Daarvoor hadden we nog geen kaart gezien... Met de bus op een mooie plek uitgestapt en daar rond gelopen. Het avondeten hebben we gedaan in een leuk Russisch tentje, waar we eerst het Russische menu probeeerde te ontcijferen, dat nog aardig lukte. We wisten waar het eten stond en de drank en de toetjes, maar de inhoud van t eten was vaag... Gelukkig hadden ze engels menu :) Heerlijk gegeten, alleen jammer dat in Rusland geen rookverbod in cafes geld, dus Marit had last van tranende ogen... Daarna op het rode plein een cocktail met wodka gedronken.

Vrijdag 2 augustus:

De laatste dag in Moskou en nog niet in het Kremlin geweest. We hadden een trage start en rond half twaalf stonden we pas in de rij voor het Kremlin. Het kremlin was prachtig en zeker alle kathedralen. Al kregen we op een gegeven moment wel genoeg van alle pracht en praal. Nu dus last van een overdosis aan schitterend goud.

Voor de lunch weer bij dezelfde tent gegeten, maar dit keer sushi :). Na de lunch naar de rondvaartboot gelopen, wat best ver stappen bleek te zijn. Daar vanaf de rivier een heleboel gebouwen gezien. En allemaal natuurlijk mooi! Daarna nog de grote toeristenstraat gelopen, de Arbat. Dat was erg grappig. Daar ook in een Irisch pub gegeten, weer goed eten.

Nu terug in het Hostel, waar we gelukkig mochten douchen voor we zo op de trein gaan. Onze trein gaat pas om half een. Niet echt een leuke tijd, zeker niet aangezien we niet in de beste buurt van Moskou zijn. Voor de komende drie dagen zitten we op de trein. We zullen jullie laten weten hoe het was en dan ook de eerste foto's plaatsen.

Sorry, this time not in English, but next time we will make up for that!